
- Budúci týždeň sa pokračuje v rovnakom režime vzdelávania ako doteraz. Hraničným termínom je 1. február, kedy by mal začať fungovať covidový automat, nástup žiakov 2. stupňa ZŠ a SŠ bude podmienený negatívnym testom .
Zriaďovatelia – MŠ, ŠKD
Minister školstva Branislav Gröhling o aktuálnej situácii: „My sme minulý rok, aj na základe všetkých tých možných problémov, ktoré vznikali pri prvej vlne a teraz aj pri druhej vlne v rámci fungovania materských škôl a školských klubov detí, tak sme ešte minulý rok iniciovali stretnutie so samosprávami a so všetkými zriaďovateľmi, aby sme si povedali plusy a mínusy v rámci prerozdelenia jednotlivých kompetencíí a vyšlo z toho, že naozaj by sme mali ísť do debaty o tom, ako ministerstvo školstva preberie určitú časť kompetencií v rámci materských škôl a školských klubov detí a v priebehu nasledujúcich dvoch týždňov budeme mať ohľadom toho stretnutie so samosprávami aj s ministerstvom financií. Takže môže nastať aj taká situácia, že od budúceho roku od januára naozaj niektoré kompetencie v rámci materských škôl a školských klubov detí budú spadať pod ministerstvo školstva, čím by sme mali na to dosah a mohli by sme riešiť aj problémy, ktoré vznikali teraz.“
Materské školy
- Minister práce, sociálnych vecí a rodiny SR Milan Krajniak informoval realizovanej o finančnej podpore mestám a obciam pre materské školy a o MOM
ZUŠ
- Minister školstva Branislav Gröhling na okraj finančnej podpory ZUŠ (rokovanie Vlády SR v novembri 2020) „Táto podpora začne, tak ako som bol informovaný, fungovať od marca, takže za dva mesiace alebo za jeden mesiac podporíme opäť 6000 pracovných miest v základných umeleckých školách. Bude to viac ako 700 základných umeleckých škôl a tá suma sa bude hýbať niekde okolo 20 miliónov.“
- Vízia a stratégie rozvoja Slovenska do roku 2030 – dlhodobá stratégia udržateľného rozvoja Slovenskej republiky – Slovensko 2030 (41/2021) Aktualizácia stratégie zabezpečí rámec pre smerovanie a tvorbu stratégií a možní lepšie a obsahovo presnejšie napojenie relevantných dokumentov SR pre programové obdobie EÚ 2021-2027 do doby, kým bude nahradená Víziou a stratégiou rozvoja Slovenska do roku 2050,spracovanou v predpokladanom termíne roku 2024.)
MATERSKÉ ŠKOLY
- „Podľa ministerstva školstva zriaďovatelia nemôžu otvoriť škôlky pre všetkých rodičov. Navyše rodičia, ktorí sa rozhodnú deti do takej škôlky neposlať, nemajú nárok na pandemickú OČR.“ Stanovisko MŠVVaŠ SR i Sociálnej poisťovne nájdete v článku Škôlky idú často naplno a sú otvorené, ministerstvo sa tým zaoberať nemieni
BEDEKER ZRIAĎOVATEĽA: Kompetencie zriaďovateľa a riaditeľa (webinár)
O WEBINÁRI Webinár, ktorého cieľom je zvyšovať kompetencie a zručnosti neštátnych zriaďovateľov a riaditeľov. Základné informácie Vám poskytne doc....
ASŠŠZ žiada opravu metodickej príručky pre poradne
Metodická príručka k zberu dát za neštátne poradenské zariadenia prichádza neskoro ASŠŠZ starostlivo sleduje jednotlivé kroky transformácie...
ASŠŠZ: stanovisko k vízii kurikulárnej reformy a stratégii jej aplikácie
ASŠŠZ považuje kurikulárnu reformu za nevyhnutný medzník pri nastavovaní zmien v oblasti školstva, ktoré budú reagovať na výzvy 21. storočia.
ASŠŠZ na udeľovaní štátnych vyznamenaní
Ako na Nový rok, tak po celý rok – 1. januára 2023 sa Eva Ohraďanová, prezidentka ASŠŠZ spolu s Danielom Masarovičom, prezidentom Združenia katolíckych škôl Slovenska, ocitli v spoločnosti skvelých ľudí – na Slávnostnej ceremónii udeľovania štátnych vyznamenaní pri príležitosti 30. výročia vzniku Slovenskej republiky.
2023: Všetko dobré, súkromné školy a súkromné školské zariadenia!
Ako na Nový rok, tak po celý rok – 1. januára 2023 sa Eva Ohraďanová, prezidentka ASŠŠZ spolu s Danielom Masarovičom, prezidentom Združenia katolíckych škôl Slovenska ocitli v spoločnosti skvelých ľudí. Vážime si pozvanie, ktoré sme dostali.
Čo sa práve deje
BEDEKER ZRIAĎOVATEĽA: Kompetencie zriaďovateľa a riaditeľa (webinár)
O WEBINÁRI Webinár, ktorého cieľom je zvyšovať kompetencie a zručnosti neštátnych zriaďovateľov a riaditeľov. Základné informácie Vám poskytne doc....
ASŠŠZ žiada opravu metodickej príručky pre poradne
Metodická príručka k zberu dát za neštátne poradenské zariadenia prichádza neskoro ASŠŠZ starostlivo sleduje jednotlivé kroky transformácie...
ASŠŠZ: stanovisko k vízii kurikulárnej reformy a stratégii jej aplikácie
ASŠŠZ považuje kurikulárnu reformu za nevyhnutný medzník pri nastavovaní zmien v oblasti školstva, ktoré budú reagovať na výzvy 21. storočia.