ASŠŠZS: Očakávame rovný prístupu aj k deťom v ZUŠ

Written by novypouzivatel

4. mája 2021

Rovný prístup k deťom pri uvoľňovaní opatrení žiada Asociácia súkromných škôl a školských zariadení Slovenska (ASŠŠZS).

Asociácia v otvorenom liste 28. 4. 2021 upozornila premiéra E. Hegera a ministrov R. Sulíka, V. Lengvarského a B. Gröhlinga na nesúlad pri otvorení niektorých popoludňajších aktivít a nerovný prístup, ktorý vyčlenil takmer 100 000 detí zo skupinového vzdelávania v ZUŠ. 

„Rozumieme náročnosti situácie, a že uvoľňovanie opatrení musí nastupovať postupne, žiadame, aby sa k deťom pristupovalo komplexne rešpektujúc prioritu vzdelávania.“

TLAČOVÁ SPRÁVA

Rovný prístup k deťom pri uvoľňovaní opatrení žiada Asociácia súkromných škôl a školských zariadení Slovenska (ASŠŠZS). Asociácia v otvorenom liste upozornila premiéra E. Hegera a ministrov R. Sulíka, V. Lengvarského a B. Gröhlinga na nesúlad pri otvorení niektorých popoludňajších aktivít a nerovný prístup, ktorý vyčlenil takmer 100 000 detí zo skupinového vzdelávania v ZUŠ. Tie rešpektujúc školský covid-automat, zostali aj naďalej doma, avšak ich spolužiaci môžu športovať v kluboch či tanečných štúdiách (neriadia sa školským covid-automatom).

Vítame reakciu ministra školstva B. Gröhlinga, že podnet v krátkom čase predloží na epidemiologické konzílium a očakávame, že toto konzílium relevantne a citlivo voči všetkým deťom vyhodnotí vzniknutú situáciu.

„Dnes spolužiaci z jednej triedy predpoludním navštevujú školu za rovnakých podmienok, no popoludní na ne nahliadame inak. Dieťa tancujúce v športovom klube, môže po škole vstúpiť do jeho tanečnej sály, avšak dieťa tancujúce v ZUŠ má sálu aj naďalej zatvorenú. Nenamietame otváranie športovísk, no ak umožníme časti detí, aby chodili na volejbal, gymnastiku alebo plávanie, musíme umožniť aj deťom v ZUŠ chodiť na tanečnú alebo výtvarnú. Ak deti a ich vzdelávanie sú našou prioritou, vytvárajme im rovnaké možnosti na spoločné aktivity predpoludním aj popoludní,“ zdôrazňuje Eva Ohraďanová, prezidentka ASŠŠZS.

Rovnakú disproporciu Asociácia vníma aj v prípade stredoškolákov, ktorí sa môžu stretávať na športoviskách, ale školy sú pre nich naďalej zatvorené. „Rozumieme náročnosti situácie, a že uvoľňovanie opatrení musí nastupovať postupne, žiadame, aby sa k nim pristupovalo komplexne rešpektujúc prioritu vzdelávania,“ uzaviera Eva Ohraďanová.

Ďalšie príspevky zo sekcie

Pin It on Pinterest

Share This