
Rovný prístup k deťom pri uvoľňovaní opatrení žiada Asociácia súkromných škôl a školských zariadení Slovenska (ASŠŠZS).
Asociácia v otvorenom liste 28. 4. 2021 upozornila premiéra E. Hegera a ministrov R. Sulíka, V. Lengvarského a B. Gröhlinga na nesúlad pri otvorení niektorých popoludňajších aktivít a nerovný prístup, ktorý vyčlenil takmer 100 000 detí zo skupinového vzdelávania v ZUŠ.

„Rozumieme náročnosti situácie, a že uvoľňovanie opatrení musí nastupovať postupne, žiadame, aby sa k deťom pristupovalo komplexne rešpektujúc prioritu vzdelávania.“
TLAČOVÁ SPRÁVA
Rovný prístup k deťom pri uvoľňovaní opatrení žiada Asociácia súkromných škôl a školských zariadení Slovenska (ASŠŠZS). Asociácia v otvorenom liste upozornila premiéra E. Hegera a ministrov R. Sulíka, V. Lengvarského a B. Gröhlinga na nesúlad pri otvorení niektorých popoludňajších aktivít a nerovný prístup, ktorý vyčlenil takmer 100 000 detí zo skupinového vzdelávania v ZUŠ. Tie rešpektujúc školský covid-automat, zostali aj naďalej doma, avšak ich spolužiaci môžu športovať v kluboch či tanečných štúdiách (neriadia sa školským covid-automatom).
Vítame reakciu ministra školstva B. Gröhlinga, že podnet v krátkom čase predloží na epidemiologické konzílium a očakávame, že toto konzílium relevantne a citlivo voči všetkým deťom vyhodnotí vzniknutú situáciu.
„Dnes spolužiaci z jednej triedy predpoludním navštevujú školu za rovnakých podmienok, no popoludní na ne nahliadame inak. Dieťa tancujúce v športovom klube, môže po škole vstúpiť do jeho tanečnej sály, avšak dieťa tancujúce v ZUŠ má sálu aj naďalej zatvorenú. Nenamietame otváranie športovísk, no ak umožníme časti detí, aby chodili na volejbal, gymnastiku alebo plávanie, musíme umožniť aj deťom v ZUŠ chodiť na tanečnú alebo výtvarnú. Ak deti a ich vzdelávanie sú našou prioritou, vytvárajme im rovnaké možnosti na spoločné aktivity predpoludním aj popoludní,“ zdôrazňuje Eva Ohraďanová, prezidentka ASŠŠZS.
Rovnakú disproporciu Asociácia vníma aj v prípade stredoškolákov, ktorí sa môžu stretávať na športoviskách, ale školy sú pre nich naďalej zatvorené. „Rozumieme náročnosti situácie, a že uvoľňovanie opatrení musí nastupovať postupne, žiadame, aby sa k nim pristupovalo komplexne rešpektujúc prioritu vzdelávania,“ uzaviera Eva Ohraďanová.
29. január 2022
EDUweek 2022/06 – týždňový sumár aktivít ASŠŠZ, nová legislatíva a materiály Okrem súhrnu našich aktiviít v EDUweeku nájdete aj linky na novú...
26. január 2022
EDUweek 2022/05 – linky na januárové novinky na webe MŠVVaŠ SR a ďalších weboch V súvislosti s novou podobou stránky Ministerstva školstva, vedy,...
24. január 2022
EDUweek 2022/04 – registrácia na rokovania odborných sekcií a najnovšie informácie Koniec januára a začiatok februára je v znamení rokovania...
21. január 2022
#EDUweek 2022/03 – súhrn najnovších informácií v oblasti školstva a vzdelávania Informujeme Vás o stretnutiach našich zástupcov v pracovných...
14. január 2022
EDUweek 2022/02 – súhrn najnovších informácií v oblasti školstva a vzdelávania
Ďalšie príspevky zo sekcie
ZODPOVEDNE VOČI BUDÚCNOSTI
Stretnutie členov, zasadnutie odborných sekcií a Valné zhromaždenie ASŠŠZ 2022 "Zodpovedne voči budúcnosti" bolo motto prvého veľkého stretnutia...
BEDEKER ZRIAĎOVATEĽA: Od VZN k zmluve 2. (novela zákona 596/2003 Z.z. v praxi)
O WEBINÁRI Webinár nadväzuje na BEDEKER ZRIAĎOVATEĽA: Od VZN k zmluve (novela zákona č. 596/2003), ktorý sa uskutočnil 20. 12. 2021, voľným...
13. január 2022
Upozornenie členom ASŠŠZ na riziko zneužitia dobrého mena a výzva na presadzovanie korektných vzťahov a rovnocenného dialógu na všetkých úrovniach.