
Rovný prístup k deťom pri uvoľňovaní opatrení žiada Asociácia súkromných škôl a školských zariadení Slovenska (ASŠŠZS).
Asociácia v otvorenom liste 28. 4. 2021 upozornila premiéra E. Hegera a ministrov R. Sulíka, V. Lengvarského a B. Gröhlinga na nesúlad pri otvorení niektorých popoludňajších aktivít a nerovný prístup, ktorý vyčlenil takmer 100 000 detí zo skupinového vzdelávania v ZUŠ.

„Rozumieme náročnosti situácie, a že uvoľňovanie opatrení musí nastupovať postupne, žiadame, aby sa k deťom pristupovalo komplexne rešpektujúc prioritu vzdelávania.“
TLAČOVÁ SPRÁVA
Rovný prístup k deťom pri uvoľňovaní opatrení žiada Asociácia súkromných škôl a školských zariadení Slovenska (ASŠŠZS). Asociácia v otvorenom liste upozornila premiéra E. Hegera a ministrov R. Sulíka, V. Lengvarského a B. Gröhlinga na nesúlad pri otvorení niektorých popoludňajších aktivít a nerovný prístup, ktorý vyčlenil takmer 100 000 detí zo skupinového vzdelávania v ZUŠ. Tie rešpektujúc školský covid-automat, zostali aj naďalej doma, avšak ich spolužiaci môžu športovať v kluboch či tanečných štúdiách (neriadia sa školským covid-automatom).
Vítame reakciu ministra školstva B. Gröhlinga, že podnet v krátkom čase predloží na epidemiologické konzílium a očakávame, že toto konzílium relevantne a citlivo voči všetkým deťom vyhodnotí vzniknutú situáciu.
„Dnes spolužiaci z jednej triedy predpoludním navštevujú školu za rovnakých podmienok, no popoludní na ne nahliadame inak. Dieťa tancujúce v športovom klube, môže po škole vstúpiť do jeho tanečnej sály, avšak dieťa tancujúce v ZUŠ má sálu aj naďalej zatvorenú. Nenamietame otváranie športovísk, no ak umožníme časti detí, aby chodili na volejbal, gymnastiku alebo plávanie, musíme umožniť aj deťom v ZUŠ chodiť na tanečnú alebo výtvarnú. Ak deti a ich vzdelávanie sú našou prioritou, vytvárajme im rovnaké možnosti na spoločné aktivity predpoludním aj popoludní,“ zdôrazňuje Eva Ohraďanová, prezidentka ASŠŠZS.
Rovnakú disproporciu Asociácia vníma aj v prípade stredoškolákov, ktorí sa môžu stretávať na športoviskách, ale školy sú pre nich naďalej zatvorené. „Rozumieme náročnosti situácie, a že uvoľňovanie opatrení musí nastupovať postupne, žiadame, aby sa k nim pristupovalo komplexne rešpektujúc prioritu vzdelávania,“ uzaviera Eva Ohraďanová.
BEDEKER ZRIAĎOVATEĽA: Kompetencie zriaďovateľa a riaditeľa (webinár)
O WEBINÁRI Webinár, ktorého cieľom je zvyšovať kompetencie a zručnosti neštátnych zriaďovateľov a riaditeľov. Základné informácie Vám poskytne doc....
ASŠŠZ žiada opravu metodickej príručky pre poradne
Metodická príručka k zberu dát za neštátne poradenské zariadenia prichádza neskoro ASŠŠZ starostlivo sleduje jednotlivé kroky transformácie...
ASŠŠZ: stanovisko k vízii kurikulárnej reformy a stratégii jej aplikácie
ASŠŠZ považuje kurikulárnu reformu za nevyhnutný medzník pri nastavovaní zmien v oblasti školstva, ktoré budú reagovať na výzvy 21. storočia.
ASŠŠZ na udeľovaní štátnych vyznamenaní
Ako na Nový rok, tak po celý rok – 1. januára 2023 sa Eva Ohraďanová, prezidentka ASŠŠZ spolu s Danielom Masarovičom, prezidentom Združenia katolíckych škôl Slovenska, ocitli v spoločnosti skvelých ľudí – na Slávnostnej ceremónii udeľovania štátnych vyznamenaní pri príležitosti 30. výročia vzniku Slovenskej republiky.
2023: Všetko dobré, súkromné školy a súkromné školské zariadenia!
Ako na Nový rok, tak po celý rok – 1. januára 2023 sa Eva Ohraďanová, prezidentka ASŠŠZ spolu s Danielom Masarovičom, prezidentom Združenia katolíckych škôl Slovenska ocitli v spoločnosti skvelých ľudí. Vážime si pozvanie, ktoré sme dostali.
Ďalšie príspevky zo sekcie
BEDEKER ZRIAĎOVATEĽA: Kompetencie zriaďovateľa a riaditeľa (webinár)
O WEBINÁRI Webinár, ktorého cieľom je zvyšovať kompetencie a zručnosti neštátnych zriaďovateľov a riaditeľov. Základné informácie Vám poskytne doc....
ASŠŠZ žiada opravu metodickej príručky pre poradne
Metodická príručka k zberu dát za neštátne poradenské zariadenia prichádza neskoro ASŠŠZ starostlivo sleduje jednotlivé kroky transformácie...
ASŠŠZ: stanovisko k vízii kurikulárnej reformy a stratégii jej aplikácie
ASŠŠZ považuje kurikulárnu reformu za nevyhnutný medzník pri nastavovaní zmien v oblasti školstva, ktoré budú reagovať na výzvy 21. storočia.