
Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu SR pripravuje na rok 2021 niekoľko zásadných legislatívnych zmien, o ktorých informovalo na svojom webe. K najvýraznejším zmenám by malo dôjsť v zabezpečení dostatočných kapacít v predprimárnom vzdelávaní, podpore a zavádzaniu digitálnych technológií do škôl i do online vzdelávania. V pozornosti ministerstva je aj inklúzia a budovanie podporných tímov a debyrokratizácia.
#materskeskoly
Ministerstvo sústreďuje pozornosť do oblastí, kde chýbajú miesta v materských školách, kde plánuje dobudovanie kapacít, zvýšenie finančného príspevku na vzdelávanie 5-ročných detí 15-percent na 43,75-percent životného minima), navýšenie financií pre vzdelávanie detí so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami). Pripravuje tiež register predškolských zariadení.
Financie: Fond obnovy
#zakladneskoly #stredneskoly #digitalizaciavzdelavania
Vybavenie špecializovaných učební digitálnou technikou, zvyšovanie digitálnej gramotnosti žiakov, vzdelávanie riaditeľov a učiteľov v oblasti práce s digitálnymi technológiami, vytvorenie pozície „koordinátor digitálnych technológií“, zvýšenie rýchlosti pripojenia škôl na internet, prechod na elektronickú formu externých testov, využívanie digitálnych technológií vo výučbe i skúškach, vytvorenie základnej sady vzdelávacích videí aj v jazykoch národnostných menšín.
Financie: eurofondy, REACT-EU, Fond obnovy
#zakladneskoly #CSPPaCPPPaP #inkluzia #podpornetimy
Ministerstvo plánuje kľúčové zmeny pri inklúzii detí a žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami, tvorbu inkluzívnych tímov, vytvorenie Katalógu podporných opatrení, modernizáciu diagnostiky a vytvorenie štandardov a zároveň debarierizáciu a desegregáciu škôl.
Financie: Fond obnovy
#zriadovatelia #materskeskoly #zakladneskoly
Kľúčové zmeny smerujú k debyrokratizácii v školách/školských zariadeniach zjednodušením administratívnych postupov pri školách v prírode, zníženie administratívnej záťaže riaditeľov aj v materských a základných školách, zjednodušenie štruktúry a obsahu správ o výchovno-vzdelávacej činnosti, jej výsledkoch a podmienkach škôl a školských zariadení.
Podrobnejšie informácie o pripravovaných zmenách:
Bedeker Z/R: Novela Školského zákona v praxi
ASŠŠZ v spolupráci so ZKŠS a AEŠS Vás pozývajú na webinár Bedeker zriaďovateľa/riaditeľa: Novela Školského zákona v praxi z pohľadu neštátnych škôl a školských zariadení s JUDr. Žanetou SURMAJOVOU, PhD., generálnou riaditeľkou sekcie legislatívno-právnej MŠVVaŠ SR.
Webinárom ju budú sprevádzať: Mgr. art. Eva Ohraďanová (ASŠŠZ), Mgr. Daniel Masarovič (ZKŠS) a Miroslav Čurlík (AEŠS).
ASŠŠZ spolutvorcom listu poslancom NR SR k zákonu č. 245/2008
„Vyjadrujeme naše znepokojenie, že oblasť inklúzie sa v aktuálnom verejnom diskurze stáva predmetom viacpolitického ako odborného hodnotenia: 1....
ASŠŠZ súčasťou spoločného stanoviska k povinnej 3. hodine TV
„Zavedenie povinných 3 vyučovacích hodín TV je v súčasnej situácii nepremyslené nesystémové riešenie, ktoré drvivá väčšina riaditeľov nedokáže...
BEDEKER ZRIAĎOVATEĽA: Kompetencie zriaďovateľa a riaditeľa (webinár)
O WEBINÁRI Webinár, ktorého cieľom je zvyšovať kompetencie a zručnosti neštátnych zriaďovateľov a riaditeľov. Základné informácie Vám poskytne doc....
ASŠŠZ žiada opravu metodickej príručky pre poradne
Metodická príručka k zberu dát za neštátne poradenské zariadenia prichádza neskoro ASŠŠZ starostlivo sleduje jednotlivé kroky transformácie...
Ďalšie príspevky zo sekcie
Bedeker Z/R: Novela Školského zákona v praxi
ASŠŠZ v spolupráci so ZKŠS a AEŠS Vás pozývajú na webinár Bedeker zriaďovateľa/riaditeľa: Novela Školského zákona v praxi z pohľadu neštátnych škôl a školských zariadení s JUDr. Žanetou SURMAJOVOU, PhD., generálnou riaditeľkou sekcie legislatívno-právnej MŠVVaŠ SR.
Webinárom ju budú sprevádzať: Mgr. art. Eva Ohraďanová (ASŠŠZ), Mgr. Daniel Masarovič (ZKŠS) a Miroslav Čurlík (AEŠS).
ASŠŠZ spolutvorcom listu poslancom NR SR k zákonu č. 245/2008
„Vyjadrujeme naše znepokojenie, že oblasť inklúzie sa v aktuálnom verejnom diskurze stáva predmetom viacpolitického ako odborného hodnotenia: 1....
ASŠŠZ súčasťou spoločného stanoviska k povinnej 3. hodine TV
„Zavedenie povinných 3 vyučovacích hodín TV je v súčasnej situácii nepremyslené nesystémové riešenie, ktoré drvivá väčšina riaditeľov nedokáže...