SKAV: Online debaty o výzvach a príležitostiach v školskom roku 2020/2021

SKAV: Online debaty o výzvach a príležitostiach v školskom roku 2020/2021

Stála konferencia aktérov vo vzdelávaní (SKAV) organizuje počas augusta  2020 sériu streamovaných online debát, ktoré sú  zamerané na výzvy a príležitosti v novom školskom roku 2020/2021 v kontexte pokračujúcej pandémie.

Za ASŠŠZS sa na debatách zúčastní viceprezidentka Mária Smreková a štatutárna zástupkyňa Eva Ohraďanová.

Debaty sa budú konať v čase medzi 10:00-11:15 h, sledovať ich môžete cez MS Teams na  https://aka.ms/skav alebo na FB stránke Deti nepočkajú.

Záznam z debát bude zároveň k dispozícii na youtube.com.

Termíny a témy debát:

1. debata 13. 8. 2020 

PROAKTÍVNE ŠKOLY O PRÍPRAVE NA SEPTEMBER

2. debata 20. 8. 2020 

PRINCÍPY DIŠTANČNÉHO VZDELÁVANIA

3. debata 24. 8. 2020

PODPORA DETÍ S ROZMANITÝMI POTREBAMI

4. debata 26. 8. 2020 

KRÍZOVÝ MANAŽMENT POČAS PANDÉMIE

5. debata 28. 8. 2020 

DÁTA Z 1. VLNY PANDÉMIE

Séria debát nadväzuje na priority, ktoré boli pomenované v rámci 12 tematických a 8 regionálnych online debát SKAV k reflexii 1. vlny pandémie v mesiacoch máj – júl 2020 a na závery 6 ČR-SR online debát, ktoré sa uskutočnili v mesiacoch apríl – jún 2020.

SKAV je partnerom ASŠŠZS. V auguste 2019 v Liptovskom Mikuláši sa uskutočnilo prvé spoločné stretnutie a členovia Správnej rady ASŠŠZS sú pravidelne prizývaní na aktivity SKAV, ktorej zakladateľom je tím Kvalitneskolstvo.sk.

Do 15. 9. 2020 BEDEKER ZRIAĎOVATEĽA: Manažérske impulzy

Do 15. 9. 2020 BEDEKER ZRIAĎOVATEĽA: Manažérske impulzy

BEDEKER ZRIAĎOVATEĽA: Manažérske impulzy

júl-august 2020 | online prázdninový tréningový program pre zriaďovateľov a riaditeľov súkromných škôl a školských zariadení

Ak ste zriaďovateľom/riaditeľom súkromnej školy alebo školského zariadenia, úspech celého kolektívu je priamo úmerný Vašim líderským schopnostiam a manažérskym zručnostiam.

Zdokonaľte si ich už počas tohto leta v tréningovom programe s Petrom Urbancom (z webinára Riaditeľ ako líder zmeny), ktorý Vám prinášame s výraznou zľavou.

Potrebujete prístup na internet (nie stále), čas pre svoj rozvoj a chuť na sebe pracovať.

TRÉNINGOVÝ PROGRAM

Väčšina z nás veľmi dobre rozumie všetkému, čo súvisí so vzdelávaním. Každý zriaďovateľ/riaditeľ by mal však nielen rozumieť obsahu vzdelávania a procesom, ktoré s ním súvisia, ale mal by byť zručným manažérom a vizionárom. Poďme teda počas tohto leta pracovať na našich manažérskych zručnostiach, aby sme sa do nového školského roka vrátili ako lídri zmien posilnení novými zručnosťami.

Získate:

  • prístup k online tréningovému programu s viac ako 20 videami rozdeleným do 6 kapitol (1 kapitola: 3-4 videá, trvanie cca 45 minút) a špeciálnou kapitolou (3 videá) určenou riaditeľom škôl
  • možnosť stiahnuť kapitoly aj ako MP3 nahrávky na prehrávanie počas ciest,
  • aplikačné listy na overenie získaných vedomostí a
  • možnosť „živého seminára – konzultácií“ s P. Urbancom v Liptovskom Jáne (hradíte si len stravu a ubytovanie) – ponuka platí v rámci kapacitných možností penziónu,
  • permanentnú motivačnú príručku pri plánovaní kľúčových stretnutí, dôležitých rozhodnutí, strate motivácie posúvať dianie správnym smerom…

Prístup

  • Prihlásiť sa môžete do 15. septembra 2020 (vyšli sme v ústrety všetkým, čo to počas leta z dôvodu dovoleniek nestihli).
  • Po vyplnení prihlášky a úhrade faktúry dostanete prístupové práva na objednaný počet vstupov.
  • Prístupové práva k využívaniu programu máte časovo neobmedzené.

POPLATOK

Tento tréningový program si počas roka môžete kúpiť za bežne dostupnú cenu 500 € (bez DPH). Pre súkromné školy a školské zariadenia je k dispozícii za zvýhodnených podmienok:

  • Členovia ASŠŠZS (s uhradeným členským príspevkom na rok 2020). 1. účastník: 50 €, ďalší účastník: 30 €
  • Nečlenovia (zriaďovateľ/riaditeľ súkromnej školy/školského zariadenia): 1. účastník: 200 €, ďalší účastník: 60 €

Ceny sú uvedené bez DHP, faktúru hradíte partnerskej organizácii.

Sprevádzajú Vás

Ing. Peter Urbanec
Ing. Peter Urbanec

 Peter Urbanec

lektor, kouč, tréner manažérskych zručností, zakladateľ a majiteľ konzultantskej spoločnosti Garnet Peers, s.r.o. a spoločnosti S radostí k úspechu, s.r.o. sa už viac ako 25 rokov špecializuje na témy obchod, manažment a osobný rozvoj ľudí. Jeho konzultantské aktivity siahajú až na ázijský kontinent. Petrove tréningy sú praktické a ľudské. Je autorom najpredávanejších online tréningov na témy manažment, obchod, vyjednávanie a motivácia.  Veľa osobností sa vyjadrilo, že Peter Urbanec je jeden z najinšpiratívnejších ľudí Slovenska a Čiech.

Jeho výnimočnosť spočíva v schopnosti priviesť ľudí k zamysleniu. Dokáže ľudí motivovať, aby v sebe objavili vnútornú silu a využívali svoj vlastný potenciál. 

Mgr. Martin Padalik

je psychológ a externý konzultant spoločnosti Garnet Peers, s.r.o. s viac ako 15 ročnou praxou v oblasti obchodu, manažmentu a osobného rozvoja. Pre svojich klientov je prínosom v nastavení systémov a procesov. Pri drilových tréningoch dokáže vďaka svojej schopnosti presnej a správne cielenej spätnej väzby pomôcť ľuďom k skutočnej sebareflexii.

Pri osobnom koučingu, ako erudovaný psychológ dokáže koučovanému ujasniť si životné a pracovné priority. Výsledkom je skĺbenie priorít s očakávaním spoločnosti.

Mgr. Martin Padalik
Mgr. Martin Padalik

Náš partner

Prázdninový tréningový program Manažérske impulzy Vám ponúkame v spolupráci s medzinárodným koučom Petrom Urbancom a jeho konzultantskou spoločnosťou GARNET PEERS:

Náš biznis je vzdelávať podnikateľov a manažérov na celom svete. Naša radosť je podeliť sa so skúsenosťami aj s Vami všetkými, ktorí vzdelávate ďalšie generácie Slovenska.

NAJČASTEJŠIE OTÁZKY A ODPOVEDE

 

Ak chcete vedieť viac informácií, spýtajte sa nás.

Kedy musím začať s tréningom?

Rozhodnutie je na Vás. Môžete začať hneď, môžete si postup najprv premyslieť a tréningy naplánovať na čas, kedy sa budete vedieť najlepšie sústrediť.

Aké témy obsahuje tréning?

Obsahom kurzu sú názorné tréningové videá manažérskych impulzov, ktorým predchádza úvodná špeciálna kapitola určená riaditeľom škôl a školských zariadení., ktorá obsahuje:

 

0. KAPITOLA PRE ŠKOLY

  • Riaditeľ školy je manažér i líder
  • Riaditeľ je osobnosť
  • Komunikácia je cesta

1. KAPITOLA: Vedúci a Nováčik

  • 1.1. Než príjmete nového človeka
  • 1.2. Nájsť a vybrať
  • 1.3. Náplň pracovných dní

2. KAPITOLA: ROZDEĽ A PANUJ

  • 2.1. Vedúci rozdeľuje úlohy
  • 2.2. Motivačná kontrola, pochvala
  • 2.3. Ľudia nerobia, čo majú

3. KAPITOLA: RIADIM SVOJ TÍM

  • 3.1. Efektívne porady
  • 3.2. Zmysluplná spolupráca
  • 3.3 Verejná pochvala a kritika

4. KAPITOLA: AKO CHCIEŤ VIAC

  • 4.1. Ako zvyšovať výkon pracovníkov
  • 4.2. Ako nachádzať nové cesty
  • 4.3. Samostatnosť a zodpovednosť

5. KAPITOLA: AKADÉMIA MOTIVÁCIE

  • 5.1. Výsledky alebo vzťahy
  • 5.2. Ako viesť  tím?
  • 5.3. Ako viesť výrobný tím?
  • 5.4. Komunikácia lídra

6. KAPITOLA: MANAŽÉRSKA AKADÉMIA

  • 6.1. Efektívny manažér každý deň
  • 6.2. Riadenie projektu v kocke
  • 6.3. Priame riadenie zmien a kríz
  • 6.4. Rozvojové riadenie 
Môžem sa prihlásiť len na víkendový kurz s P. Urbancom?

Víkendový pobyt s P. Urbancom plánujeme na posledný víkend v auguste výhradne pre účastníkov prázdninového tréningového programu. V prípade väčšieho záujmu výhradne o víkendový kurz budeme rokovať aj o tejto možnosti.

BEDEKER ZRIAĎOVATEĽA

 

je vzdelávací program, ktorý ASŠŠZS naštartovala v roku 2020 s cieľom prinášať svojim členom nové znalosti a zručnosti potrebné pre lídrov v oblasti školstva a vzdelávania.

V rámci programu sa už uskutočnili podujatia:

  • Riaditeľ ako líder zmeny (spoločný webinár so ZKŠŠ) – máj 2020
  • Čo treba vedieť o VZN (webinár) – jún 2020

Médiá: E. Ohraďanová pre TV JOJ o bezpečnosti detí po vrútockej tragédii

Médiá: E. Ohraďanová pre TV JOJ o bezpečnosti detí po vrútockej tragédii

Veľmi sa nás dotkla tragédia, ktorá sa odohrala v jednej z vrútockých škôl. Celá situácia je o to tragickejšia, že k nej došlo v školskom prostredí, ktoré by malo byť pre deti jedným z ich najbezpečnejších prostredí.

Robíme všetko preto, aby sa deti v školách cítili bezpečne a mali dôvod na úsmev. Avšak aj pri tých najlepších opatreniach môžu nastať neočakávané situácie, akou je aj táto. Mimoriadne oceňujeme a vážime si odvahu zástupcu riaditeľa, ktorý neváhal postaviť sa na ochranu detí aj za cenu vlastného života.

Vyjadrujeme hlbokú sústrasť rodinným príslušníkom a želáme skoré uzdravenie všetkým zraneným. Veríme, že deťom, ktoré boli svedkami tragických chvíľ, pomôžu ich blízki, naši kolegovia a blížiaci sa prázdninový čas, aby sa čím skôr s celou situáciou vyrovnali.

Mgr. art. Eva Ohraďanová

Mgr. art. Eva Ohraďanová

štatutárna zástupkyňa ASŠŠZS

statutar@sukromneskoly.sk

Po útoku na základnej škole vo Vrútkach dňa 11.6.2020 sa politici a najvyšší predstavitelia školských združení, škôl i príslušných úradov začali intenzívnejšie venovať téme bezpečnosti na školách. V tejto súvislosti redaktorka TV JOJ Miroslava Štrbáková Urbanovičová oslovila aj ASŠŠZS:

Celé znenie vyjadrenia, ktoré sme sprostredkovali aj TV JOJ v piatok 12.6.2020:

Niet pochýb o tom, že školy treba vybaviť ochrannými prvkami, ktoré zabezpečia maximálnu ochranu detí. Aj k tomu však treba pristupovať citlivo. Každý nový viditeľný prvok ochrany síce upokojí rodičov, no na druhej strane môže v deťoch vytvárať pocit ohrozenia.

Máme niekoľko príkladov zo zahraničia, v ktorých sa na základe podobných incidentov zvýšila bezpečnosť na školách a napriek tomu k násiliu stále dochádza. Okrem toho netreba zabúdať aj na násilie  vnútri školy, akou je šikana alebo kyberšikana. Tie sa žiaľ v školách vyskytujú v ďaleko väčšom rozsahu, ako si vieme pripustiť. K šikane môže za zavretými a stráženými múrmi dochádzať aj naďalej a jej dôsledky bývajú často tragické.

Nevnímajme ochranu v školách len cez mreže, nepriestrelné sklá alebo hlásiče, ktoré neochránia deti napríklad na školskom dvore. Venujme zvýšenú pozornosť deťom a ich psychike. Naučme ich pozorne vnímať svoje okolie, rozoznávať a riešiť prípadné signály násilia už v zárodku. Naučme pedagógov rozpoznať a zachytiť prípadnú patológiu, alebo skrytý smútok dieťaťa. Je naozaj dôležité, venovať zvýšenú pozornosť deťom a ich psychike. A dokázať im, že učiteľ je v škole nielen preto, aby im dával známky, ale je predovšetkým človek pripravený načúvať a chápať.

Súkromné školy sú vo väčšine prípadov založené na princípe vzájomného poznania, rodinnej atmosféry a pracujú s menšími skupinami detí. V takýchto podmienkach sa dá úspešnejšie pracovať s emóciami a psychikou detí. Je preto na mieste aj otvoriť diskusiu na tému veľkosti škôl. V mestách je tendencia vytvárať školy pre stovky detí, ktoré so sebou nesú veľkú mieru anonymity a nebezpečia. Naproti tomu sa mnohé menšie školy označujú za nepotrebné a nerentabilné. Je otázka financií a jednoduchšej organizácie vždy tou najdôležitejšou? Myslím, že nad veľkosťou školy by mala stáť emocionálna a psychická bezpečnosť detí a z nej vyplývajúca následná schopnosť identifikovať každú možnú patológiu, alebo vnútornú zakrývanú bolesť jedinca.

Vrútocká tragédia: Vyjadrujeme hlbokú sústrasť

Vrútocká tragédia: Vyjadrujeme hlbokú sústrasť

Mgr. art. Eva Ohraďanová

Mgr. art. Eva Ohraďanová

štatutárna zástupkyňa ASŠŠZS

statutar@sukromneskoly.sk

Veľmi sa nás dotkla tragédia, ktorá sa odohrala v jednej z vrútockých škôl. Celá situácia je o to tragickejšia, že k nej došlo v školskom prostredí, ktoré by malo byť pre deti jedným z ich najbezpečnejších prostredí.

Robíme všetko preto, aby sa deti v školách cítili bezpečne a mali dôvod na úsmev. Avšak aj pri tých najlepších opatreniach môžu nastať neočakávané situácie, akou je aj táto. Mimoriadne oceňujeme a vážime si odvahu zástupcu riaditeľa, ktorý neváhal postaviť sa na ochranu detí aj za cenu vlastného života.

Vyjadrujeme hlbokú sústrasť rodinným príslušníkom a želáme skoré uzdravenie všetkým zraneným. Veríme, že deťom, ktoré boli svedkami tragických chvíľ, pomôžu ich blízki, naši kolegovia a blížiaci sa prázdninový čas, aby sa čím skôr s celou situáciou vyrovnali.

Doplnené vyjadrenie, ktoré sme sprostredkovali aj TV JOJ v piatok 12.6.2020:

Niet pochýb o tom, že školy treba vybaviť ochrannými prvkami, ktoré zabezpečia maximálnu ochranu detí. Aj k tomu však treba pristupovať citlivo. Každý nový viditeľný prvok ochrany síce upokojí rodičov, no na druhej strane môže v deťoch vytvárať pocit ohrozenia.

Máme niekoľko príkladov zo zahraničia, v ktorých sa na základe podobných incidentov zvýšila bezpečnosť na školách a napriek tomu k násiliu stále dochádza. Okrem toho netreba zabúdať aj na násilie  vnútri školy, akou je šikana alebo kyberšikana. Tie sa žiaľ v školách vyskytujú v ďaleko väčšom rozsahu, ako si vieme pripustiť. K šikane môže za zavretými a stráženými múrmi dochádzať aj naďalej a jej dôsledky bývajú často tragické.

Nevnímajme ochranu v školách len cez mreže, nepriestrelné sklá alebo hlásiče, ktoré neochránia deti napríklad na školskom dvore. Venujme zvýšenú pozornosť deťom a ich psychike. Naučme ich pozorne vnímať svoje okolie, rozoznávať a riešiť prípadné signály násilia už v zárodku. Naučme pedagógov rozpoznať a zachytiť prípadnú patológiu, alebo skrytý smútok dieťaťa. Je naozaj dôležité, venovať zvýšenú pozornosť deťom a ich psychike. A dokázať im, že učiteľ je v škole nielen preto, aby im dával známky, ale je predovšetkým človek pripravený načúvať a chápať.

Súkromné školy sú vo väčšine prípadov založené na princípe vzájomného poznania, rodinnej atmosféry a pracujú s menšími skupinami detí. V takýchto podmienkach sa dá úspešnejšie pracovať s emóciami a psychikou detí. Je preto na mieste aj otvoriť diskusiu na tému veľkosti škôl. V mestách je tendencia vytvárať školy pre stovky detí, ktoré so sebou nesú veľkú mieru anonymity a nebezpečia. Naproti tomu sa mnohé menšie školy označujú za nepotrebné a nerentabilné. Je otázka financií a jednoduchšej organizácie vždy tou najdôležitejšou? Myslím, že nad veľkosťou školy by mala stáť emocionálna a psychická bezpečnosť detí a z nej vyplývajúca následná schopnosť identifikovať každú možnú patológiu, alebo vnútornú zakrývanú bolesť jedinca.

Pin It on Pinterest